Meer informatie over een spreker betekeniseconomie?
Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • Inclusief telefonische voorbespreking
  • Op maat gemaakt
  • Auteur van diverse ondernemers-boeken
  • Voor zowel MKB'ers als CEO's

Spreker over de betekeniseconomie

De economie is in een razend tempo veranderd. Wat vijftien jaar geleden nog prima werkte, werkt nu totaal niet meer. Hoe ga je om met dit nieuwe speelveld? Hoe wakker je intern ondernemerschap aan in organisaties? Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie een voorloper wordt in het nieuwe economische tijdperk? Bart van den Belt inspireert je tijdens zijn inspiratiesessie ‘Waardegedreven ondernemen.’

Missie: business.

De afgelopen jaren is onze economie getransformeerd van een kenniseconomie naar een betekeniseconomie. Van een “droge feiten”-cultuur zijn we geëvolueerd naar een economie die draait om het laten leven van je merk met een hoofdrol voor de “customer experience”. Een halve euro betalen voor een koffiecupje in een winkel die aandoet als een juwelier? In de jaren ‘90 had de SRV-man je ronduit uitgelachen.

“Kernwaarden zijn meer dan een marketingpraatje. Ze zijn het fundament van organisaties die succcesvol willen zijn in de betekeniseconomie.”

Betekeniseconomie: terug naar het waarom

We staan inmiddels aan het begin van een nieuw economisch tijdperk. Betekenis is hierin het nieuwe sleutelwoord. Het is voor bedrijven essentieel om echte waarde toe te voegen aan klanten, om als lange termijn partner echt iets te betekenen. Daarnaast wordt het voor medewerkers steeds belangrijker om te werken vanuit intrinsieke motivatie, vanuit bezieling. Daarom is het zo belangrijk om kernwaarden te definiëren én te leven. Wanneer je een strategie ontwikkelt op basis van deze peilers, pas dan is jouw organisatie klaar om ‘een rol van betekenis te spelen in de betekeniseconomie’.

Inspirerende spreker over de betekeniseconomie

Tijdens een inspirerende lezing neemt spreker Bart van den Belt het publiek mee in een ontdekking over het ‘waarom’. Wat is het bestaansrecht van jullie organisatie? Wat drijft jullie als geheel en jou als individu? Op welke manier sluit het bestaansrecht aan op de waarde die jullie aan klanten toevoegen? Door vanuit betekenis te gaan denken word je geprikkeld de wereld vanuit een ander perspectief te bekijken. Een perspectief van waaruit succesvolle voorlopers in de betekeniseconomie al navigeren. Denk aan Buurtzorg, Semco, en Zappos. Zou het niet gaaf zijn als jouw bedrijf ook een voorloper kan worden in de betekeniseconomie?

Bart van den Belt is oprichter van de PostHBO opleiding Zakelijk Succes Academie en auteur van diverse boeken over ondernemerschap.

Vrijblijvend contact opnemen