Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie organisatie
  • inclusief telefonische voorbespreking

Training Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Wist je dat je met SEO-teksten veel meer bezoekers naar je website kunt trekken? Dat is iets waar elke ondernemer van droomt; meer bezoekers leiden namelijk tot meer klandizie! Ook voor leidinggevenden van bijvoorbeeld communicatie- en marketingafdelingen is het erg handig om te weten hoe je SEO kunt inzetten. Voor iedereen die te maken heeft met online communicatie van de organisatie is de training Zoekmachine Optimalisatie (SEO) een ware ‘must’! Je leert om heldere en creatieve teksten te schrijven.

Door zoekmachine optimalisatie trek je meer bezoekers naar je website

SEO-teksten zijn niets waard zonder zoekmachines, maar hoe werken die zoekmachines nu eigenlijk? Op deze vraag krijg je in de training Zoekmachine Optimalisatie (SEO) antwoord. Daardoor snap je beter het nut van SEO en de manier om bezoekers naar jouw website te trekken. Je leert alles over de verschillende factoren die de positie van jouw website bepalen in zoekmachines. Ook weet je na de training hoe je kunt achterhalen hoe hoog jouw bedrijf in Google staat én je concurrenten.

Onderscheiden van je concurrenten door SEO-teksten

Je hebt ongetwijfeld te maken met veel concurrenten. Dat maakt het er niet gemakkelijker op om je (digitaal) te onderscheiden. De vraag rijst hoe je daar ooit tussenuit springt. SEO-teksten kunnen hierbij helpen en zodoende dat hier aandacht voor is in de training Zoekmachine Optimalisatie (SEO). Je leert dat zoekopdrachten van internetgebruikers kunnen leiden naar jouw website in plaats van die van de concurrent.

Specifieke zoektermen de sleutel tot succes
Allereerst moet je weten hoe zoekmachines werken. Met die basiskennis van SEO is het gemakkelijker om je webteksten te optimaliseren. Na de training Zoekmachine Optimalisatie (SEO) weet je precies met welke specifieke zoekwoorden bezoekers jouw website weten te vinden. Ook ga je ervoor waken om je teksten vol te proppen met deze woorden. Doe je dat wel, dan heet dat ‘SEO-stuffing’. Zoekmachineoptimalisatie is weliswaar een waardevol middel, maar webteksten moeten wel aantrekkelijk blijven.

Spreek de taal van de doelgroep

Pas wanneer jij je doelgroep goed kent, kun je ze overtuigen. Dat houdt in dat je dezelfde woorden gebruikt die zij zullen intoetsen om te zoeken naar de juiste informatie. In de training Zoekmachine Optimalisatie (SEO) leer je hier alles over. Copywriting speelt daarbij een grote rol. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken trek je veel meer bezoekers naar je website. Zo ben je in staat om stapsgewijs je eigen website te verbeteren en hiervoor een flinke creativiteit voor te gebruiken.

Neem vrijblijvend contact op