Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie organisatie
  • inclusief telefonische voorbespreking

Training Email Marketing

Elke ondernemer, leidinggevende of medewerker heeft ongetwijfeld wel eens een nieuwsbrief geschreven en/of gestuurd naar potentiële klanten. Zo’n digitale nieuwsbrief vormt één van de mogelijkheden van e-mail marketing. Wil je weten wat er nog meer onder valt? In de training E-mail Marketing leer je alles over deze krachtige toepassing en kun je zelf aan de slag met mooie campagnes om nog beter jouw doelgroepen te benaderen.

Klanten overtuigen met een aantrekkelijke digitale brief

E-mail marketing vormt een onderdeel van direct marketing (DM), waarbij het draait om (potentiële) klanten door middel van aantrekkelijke digitale brieven direct te benaderen. In de training E-mail Marketing leer je dat dit wel aan een aantal voorwaarden moet voldoen. Het werven van nieuwe klanten geldt als belangrijkste doel van e-mail marketing. Ook kun je er bestaande klanten mee overtuigen jouw product te kopen en als laatste is het een prachtige manier om aan relatiebeheer te doen.

Met een divers aanbod bereik je een grote doelgroep

In de training E-mail Marketing leer je dat het om een zeer krachtig marketingtool gaat, waarmee je daadwerkelijk de omzet kunt verhogen. Bovendien kent het verschillende uitvoeringsmogelijkheden. Zo benoemt een aanbevelingsbrief de voordelen van jouw product en/of dienstverlening waarmee je de klant overtuigt. Een nieuwsbrief geeft uitleg over recente informatie en leuke weetjes, en een whitepaper geldt als een aantrekkelijk kennisdocument dat klanten kunnen downloaden.

Gemakkelijk, goedkoop en aantrekkelijk
E-mail marketing maakt gebruik van alle voordelen die het internet te bieden heeft, is erg gemakkelijk uit te voeren en bovenal goedkoop. Je hebt immers niet de portokosten zoals bij het versturen van traditioneel drukwerk. Ook komt het sneller aan; 1 druk op de knop en alle klanten in het bestand ontvangen jouw e-mail in een handomdraai. In de training E-mail Marketing krijg je ook meer informatie over handzame software die dit hele proces kan ondersteunen.

Verstuur in mate jouw berichten

De kracht van herhaling heeft veel betekenis, maar bij e-mail marketing kun je hier beter voorzichtig mee omgaan. Je wilt bij jouw doelgroep ongetwijfeld niet als ‘spammer’ bekend staan. Gedurende de training E-mail Marketing leer je jouw digitale post met mate te verspreiden. Door bijvoorbeeld maandelijks een contactmoment met al jouw relaties te kiezen, overvoer je ze niet met informatie. Je wilt dat ze jouw e-mails lezen en niet dat ze het rechtstreeks in de prullenbak gooien of dat het in hun spambox terecht komt! Specifieke software kan er zelfs voor zorgen dat je ongeopende nieuwsbrieven nogmaals verstuurt.

Neem vrijblijvend contact op