Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie organisatie
  • inclusief telefonische voorbespreking

Training Schrijven voor het Web

Zou je als ondernemer beter doelgerichte teksten willen schrijven? Vind je het als leidinggevende belangrijk om je bedrijf sterker te profileren via jullie website? Pakkende webteksten lijken misschien wel heel gemakkelijk te schrijven, maar in praktijk moet je er toch even voor gaan zitten. In de training Schrijven voor het Web leer je alle fijne kneepjes en voor je het weet ben je een professioneel schrijver van webartikelen!

Pakkende webteksten die door opbouw en structuur overtuigen

In de training Schrijven voor het Web leer je kort, bondig en duidelijk formuleren. Ook gaan titels en kopjes een belangrijke rol spelen; daarmee overtuig je de bezoeker om verder te lezen. Zonder goede structuur van een webartikel, gaat de informatie die je voor een website schrijft alle kanten op. En dat wil je nu precies voorkomen.

Beelden kunnen tekst met heel veel kracht ondersteunen

Beelden drukken vaak meer uit dan je in woorden kunt zeggen. Dit is een vaak gehoorde uitspraak en gaat zeker op wanneer het over websites gaat. De beelden en foto’s die je gebruikt voor je website, moeten in ieder geval de tekst ondersteunen en andersom. Precies om die reden gaat het in de training Schrijven voor het Web ook om de wisselwerking tussen goede tekst en beeldmateriaal.

Jouw bezoekers bepalen zelf wat zij als eerste lezen
Wist je dat korte informatieblokken de bouwstenen zijn voor je website? De lezer wil namelijk zelf navigeren op alle informatie die hij voor ogen krijgt. Daarna bepaalt hij aan de hand van de structuur en tussenkopjes, wat hij als eerste leest. Dat geldt zowel voor de structuur op de website zelf als voor de informatie op de verschillende pagina’s. In de training Schrijven voor het Web leer je ook de lezer te overtuigen.

Overtuigende webteksten leiden tot meer klandizie
Een overtuigende en doelgerichte tekst heeft direct resultaat. Daarom is hier veel aandacht voor in de training Schrijven voor het Web. Je leert wat de kracht van zogenoemde ‘call to actions’ is en hoe er een relatie ontstaat tussen jouw webtekst en een dergelijke hyperlink. Lezers belonen pakkende teksten door te klikken op een hyperlink, wat jou waardevolle informatie van deze bezoekers oplevert.

Wakker je schrijftalent aan

Wil je op hoger niveau leren schrijven voor onder andere websites, blogs en nieuwsbrieven die je per e-mail verspreidt? Vind je het belangrijk om doelgerichte en wervende teksten op te stellen en met creatieve ideeën aan de gang te gaan? Gegarandeerd beheers je het gehele schrijfproces veel beter na de training Schrijven voor het Web.

Neem vrijblijvend contact op