Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie organisatie
  • inclusief telefonische voorbespreking

Opleiding Verkoop

Wil je meer afspraken met klanten genereren? Omzet verhogen? ROI verbeteren? Weet je niet goed hou je dit moet aanpakken? Vind je het soms moeilijk om een verkoopgesprek op juiste en gestructureerde wijze te voeren? De opleiding Verkoop gaat op al deze facetten dieper in. Gegarandeerd dat je na afloop gemakkelijker gesprekken met klanten aangaat.

Maatwerkprogramma voor het verbeteren van jullie sales

In de opleiding Verkoop krijg je handvatten aangereikt om klanten de aandacht te geven die zij verdienen. Daar hoort ook een gestructureerd verkoopgesprek bij, waarin actief luisteren naar de klant de meeste aandacht verdient. Alleen op die manier hoor je wat klanten écht bedoelen en wat hun wensen en behoeften zijn. Uiteindelijk ben je in staat om duidelijke afspraken te maken.

Klanten helpen, betekent luisteren en adviseren

Tot klantgerichtheid behoren ook een sociale en flexibele houding. Gedurende de opleiding Verkoop leer je naast luisteren ook goede vragen te stellen en de klant van duidelijk advies te voorzien. Daardoor haal jij betere verkoopresultaten uit verkoopgesprekken, met maximaal rendement tot gevolg. Je bent in staat om efficiënt elk verkoopgesprek te voeren en sneller naar je doel toe te werken.

Verkopen en presentatietechniek gaan altijd samen
Gedurende de opleiding Verkoop ga je ook veel leren over productpresentaties. Zonder een gedegen voorbereiding sla je een flater. Daarom zit dit als een vast onderdeel in de opleiding. Je moet veel van je eigen product weten en het gaat erom dat jij je klanten weet te boeien. Met een krachtige pitch kun jij meteen indruk maken en kan je klant zich jou later herinneren. Vervolgens lukt het gemakkelijker de klant te overtuigen om jouw product af te nemen.

Op efficiënte wijze de klantbehoefte inventariseren
Na de opleiding Verkoop ben je in staat om efficiënt de klantbehoefte te inventariseren. Je weet precies welke vragen je gaat stellen en hoe je de klant overtuigt. Ook leer je op een goede manier om te gaan met bezwaren, zodat het gesprek in een prettige sfeer verloopt. Je wilt immers vermijden dat een klant achteraf spijt krijgt van zijn aankoop. Daarvoor heb je commitment nodig op de aankoopbeslissing.

Slagvaardig een verkoopgesprek starten en afsluiten

Wil jij weten hoe je het beste slagvaardig een verkoopgesprek kunt beginnen, maar ook hoe je naar een afsluiting toewerkt? Alle tips die je in de opleiding Verkoop leert, kun je meteen benutten in het gehele verkoopproces. Daardoor ga je zelfverzekerd het verkoopgesprek in, stel je de juiste vragen en werk je toe naar een order. Daarbij houd je continu de relatie met je klanten in het oog.

Neem vrijblijvend contact op