Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie organisatie
  • inclusief telefonische voorbespreking

Training Omgaan met Bezwaren

Vind je het lastig om met bezwaren van je klant om te gaan? Weet je niet hoe je moet reageren, als een klant bijna een akkoord geeft maar op het laatste nippertje nog twijfels heeft? Zowel ondernemers, verkoopprofessionals als zzp-ers hebben er mee te maken dat klanten op het laatste moment willen afhaken. Je moet dan van goeden huize komen om vol overtuiging bezwaren te kunnen weerleggen. In de training Omgaan met Bezwaren leer je hier alles over.

Heb geen angst voor mogelijke bezwaren

Een klantbezwaar geldt als een eerste aanzet tot verkoop. Dat lijkt raar, maar een klant die geen interesse heeft haakt al eerder in het verkoopgesprek af. Tijdens de training Omgaan met Bezwaren leer je de achtergrond van bezwaren. In de meeste gevallen heeft de klant nog geen helder beeld van hetgeen jij wilt verkopen, waardoor bezwaren de kop op steken. Door geduldig te blijven en met de klant mee te buigen, krijg je hem zover dat hij ook naar jouw weerleggingen luistert.

Het lukt niet altijd om bezwaren te voorkomen

Uiteraard zou het heel prettig zijn wanneer je bezwaren bij de klant weet te voorkomen. Met een helder en eerlijk verhaal kom je al een heel eind. In de training Omgaan met Bezwaren kom je erachter dat goed luisteren hier onlosmakelijk mee verbonden is. Zo hoor je namelijk wat de klant belangrijk vindt, welke wensen en behoeften hij heeft en of hij tegen mogelijke problemen aanloopt. Daar kun je vervolgens goed op inspelen en bekijken of jouw product of dienstverlening hierop inspeelt.

Bezwaren tijdig herkennen scheelt veel gedoe
Als belangrijk onderdeel om mogelijke bezwaren al voortijdig te herkennen, geldt de zogenoemde LSD-methode als krachtig tool. Je start met luisteren naar de klant en door tussendoor samen te vatten weet je zeker dat je het goed gehoord hebt. Daardoor sluit je beter aan op wat de klant vindt en uitspreekt en zodoende dat je snel hoort of hij bezwaren heeft. Door hier goed op in te spelen en de tijd te nemen om bezwaren te weerleggen, lukt het om de klant geïnteresseerd te houden. In de training Omgaan met Bezwaren is hier volop aandacht voor.

Het nadeel heeft z’n voordeel

De bekende uitspraak van Johan Cruijff gaat ook op bij klantbezwaren die in een verkoopgesprek boven water komen. Gedurende de training Omgaan met Bezwaren leer je om bezwaren om te buigen tot een voordeel. Daardoor ben je in staat om de klant te overtuigen en het gesprek in goede harmonie af te sluiten.

Neem vrijblijvend contact op