Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie organisatie
  • inclusief telefonische voorbespreking

Training Marketing Automation

Wist je dat relevante en gepersonaliseerde informatie via internet, de kans op meer verkoop vergroot? Dat is als ondernemer of leidinggevende van een commerciële organisatie belangrijk om te weten. Met de training Marketing Automation leer je alle ins & outs over dergelijke digitale verkoopkansen. Meer leads leiden nu eenmaal tot verhoging van je omzet. Daarvoor is het wel belangrijk om de juiste informatie, ook wel content genoemd, op het juiste moment aan te bieden aan de juiste doelgroep.

Alle softwaretoepassingen en technologieën voor effectieve content

Marketing Automation staat bekend als een verzamelnaam voor softwaretoepassingen en technologieën die leiden tot effectieve content. Door dit gesegmenteerd via verschillende kanalen aan te bieden, krijgen meerder doelgroepen de informatie te verwerken. De content zelf kan bestaan uit e-mail, websites en blogs. Door deze stroom aan informatie te automatiseren, weet je zeker dat het bij de juiste doelgroep terecht komt. In de training Marketing Automation leer je de fijne kneepjes, zodat je bestaande leads sneller kunt omzetten naar daadwerkelijke klanten.

Relevante informatie vergroot de interesse bij lezers

Marketing automation dankt het succes aan vergevorderde personalisatie-opties en de mogelijkheid om leads alleen die informatie te tonen die voor hen relevant is. In de training Marketing Automation leer je een zeer persoonlijke en menselijke aanpak. Door met zogenoemde ‘buyer persona’s’ te werken, ontstaat een ideaal klantprofiel waarop je relevantie informatie kunt toeschrijven. Daardoor voelt een klantgroep zich gehoord en zullen zij eerder tot aankoop overgaan.

Je klanten betrokken houden in alle verschillende fases van de klantreis
Gedurende de training Marketing automation ga je het begrip ‘customer journey’ vaak tegenkomen. Het leidt tot een verhoogde kwaliteit van het klantcontact. Het is de reis die de klant aflegt op de digitale snelweg en het geeft alle interacties weer die een klant heeft binnen het verkoop- en serviceproces van jouw organisatie. Dat levert interessante informatie op, waar jij goed op kunt inspelen. Gaat het om het eerste contact dat de klant legt met jouw bedrijf, heeft de klant een klacht of wil de klant een bestelling plaatsen?

Je doelgroepen gerichter bereiken

Zonder nieuwe leads heeft marketing automation echter weinig zin, want elke doelgroep raakt snel uitgeput. In de training Marketing Automation leer je daarom het belang om alle stappen gedurende de customer journey te automatiseren. De klantwaarde neemt hierdoor toe en je bent in staat om gerichter met je doelgroepen in contact te komen. Je gaat leads omzetten in kopende klanten en je weet hoe je marketing automation hiervoor kunt inzetten.

Neem vrijblijvend contact op