Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie salesmedewerkers
  • inclusief telefonische voorbespreking
  • ook geschikt voor zzp'ers en mkb'ers

Training Koude acquisitie

Vind je het belangrijk om een voortdurende stroom aan nieuwe klanten te hebben? Wil je weten hoe je goed in contact komt met nieuwe klantgroepen? Tijdens de training Koude Acquisitie kom je meer te weten over het grijpen van verkoopkansen en het voeren van zakelijke (telefoon)gesprekken met toekomstige klanten.

Verkoopkansen starten met contact maken

Voor elk goed lopend bedrijf zijn klanten onmisbaar. Maar klanten komen lang niet altijd uit zichzelf naar jouw bedrijf. Daar moet je moeite voor doen. Elke verkoopkans start met het maken van contact. Dit is de basis van de training Koude Acquisitie. Nieuwe klanten ‘koud’ benaderen is enorm effectief en zal ervoor zorgen dat de omzet omhoog gaat.

‘Klanten die mij niet kennen, wil ik niet lastigvallen’
Zelfs de meest verlegen verkoper kan Koude Acquisitie leren. Met de juiste voorbereiding en tools is het zelfs leuk om de uitdaging aan te gaan. Het klopt dat klanten jou en je product (nog) niet kennen. Daarom is het verstandig om een kort en aantrekkelijk verhaal te hebben, waarmee je de interesse wekt. Klanten willen graag gehoord en gezien worden. Zij willen dat jij interesse in hen toont en weet wat hun wensen en behoeften zijn. Van daaruit kun je met ze meedenken.

Pitch schrijven; van usp’s naar benefits

Tijdens de training Koude Acquisitie leer je een mooie basis te leggen in jouw eerste contact. Daar heb je een goede, duidelijke en vooral aantrekkelijke pitch voor nodig. In korte tijd leer je jouw product en/of dienstverlening zo te verwoorden, dat een klant hier direct een voordeel uit kan halen. Het is deze ‘benefit’ die ervoor zorgt dat de interesse bij de klant is gewekt en hij mogelijk verder met jou in zee wilt.

Met plezier je klanten benaderen; daar draait het om

Bij Koude Acquisitie gaat het niet alleen om de ander te overtuigen. Gedurende de training leer je hoe je het vertrouwen van de klant wint. Dat betekent dat jouw enthousiasme overspringt naar de klant. Wanneer jijzelf met plezier over je product en/of dienstverlening praat, ben je in staat de klant in dit verhaal mee te nemen.

Problemen oplossen en met de klant meedenken
In de training Koude Acquisitie draait het om luisteren en horen wat er gezegd wordt. Naast jouw verkooppitch is het jouw taak om goed de reactie van de klant in de gaten te houden en hierop actief te reageren. Daardoor kun je meedenken en wellicht tot probleemoplossing komen. Klanten waarderen dit en zullen open staan voor jouw (verkoop)verhaal.

Neem vrijblijvend contact op