Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie organisatie
  • inclusief telefonische voorbespreking

Training Klantreis Ontwerpen

Wil je weten welke route klanten volgen, om vervolgens bij jouw bedrijf of product terecht te komen? Voor elke ondernemer en/of commercieel leidinggevende geldt dit als belangrijke informatie die veel vertelt over het gedrag van je klanten. Deze zogenoemde ‘Customer Journey’ heet in het Nederlands gewoon ‘klantreis’. Als je dit interessante materie vindt en wanneer je er meer over wilt leren, dan is de training Klantreis Ontwerpen een echte aanrader.

De klantbeleving speelt een grote rol in de klantreis die hij onderneemt

De vijver waarin je op zoek bent naar nieuwe klanten is enorm groot. Met waardevolle informatie kom je erachter hoe je klanten naar je toe trekt. Daarvoor moet je er eerst achter komen wat klanten belangrijk vinden, wat hen stimuleert en waarom zij de voorkeur geven aan specifieke aanbieders. In de training Klantreis Ontwerpen kom je erachter dat deze klantbeleving een vast onderdeel van een klantreis is en krijg je praktische methoden en technieken aangereikt.

Met de juiste keuzes, meer focus op winst

Na de training Klantreis Ontwerpen weet je dat het winst oplevert door je continu met de klantbeleving bezig te houden. Je kruipt als het ware in de huid van je klant en snapt daardoor beter welke keuzes zij maken. Zo weet je wat zij belangrijk vinden en welke argumenten voor hen de doorslag geven. Het gaat namelijk niet alleen om rationele afwegingen op basis van de verkoopprijs en de functionaliteit van jouw product.

Kruip in de huid van je klant
Door in de huid van jouw doelgroep te kruipen, ervaar je de betekenis van jouw product. Hierdoor ben je in staat om je product en/of dienstverlening te verbeteren en de profilering van je bedrijf te versterken. In de training Klantreis Ontwerpen richt jij je op de belevingswereld van je klant en krijg je nieuwe vaardigheden om je doelgroep voor je te winnen. Het gaat je dan gemakkelijker af om dat wat je aanbiedt beter aan te laten sluiten op de wens van je klanten.

De klant binnenhalen start bij het begrijpen van zijn klantreis

Tijdens de training Klantreis Ontwerpen draait het om de ervaring van jouw klanten, hun wensen en hun behoeften. Het is de kunst om de emotionele achterliggende gedachte boven water te krijgen. Wat bepaalt hun keuzes? Je leert gebruikersprofielen te ontwikkelen, die inzicht geven in hun persoonlijke ervaringen. Dat levert je informatie op waarmee je gerichte toekomstige acties onderneemt.

Neem vrijblijvend contact op