Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via: 030 – 200 10 20

Aanvullende informatie
  • op maat gemaakt voor jullie organisatie
  • inclusief telefonische voorbespreking

Training Accountmanagement

Wil je meer omzet en resultaten bereiken uit verkoopgesprekken? Ben je ondernemer of accountmanagers en ben je commercieel verantwoordelijk voor de het onderhoud met belangrijke relaties? Heb je er behoefte aan om een verkoopgesprek beter het naar jouw hand te zetten? Kies dan voor de training Accountmanagement. Dit is een zeer waardevolle training voor alle commerciële professionals die zich nóg beter willen voorbereiden op een accountmanagementfunctie.

Accountmanagement op topniveau

Wanneer je behoefte hebt om je commerciële vaardigheden flink op te peppen, dan is de training Accountmanagement een echte aanrader. Je krijgt namelijk (nog) beter inzicht in alle vaardigheden die met accountmanagent te maken hebben, waardoor jij op topniveau gaat presteren. Essentiële onderdelen van accountmanagement komen in deze training aan bod, waaronder beïnvloedingsvaardigheden, motiveren en overtuigen van de klant.

Klantcontact onderhouden én uitbouwen

De training Accountmanagement is zeer praktijkgericht. Dat is logisch, want als sales- en accountmanager moet je voortdurend bezig zijn met klantrelaties en scherp zijn in je communicatie. Daarom ga jij niet alleen je verkoopkennis vergroten en verscherpen. Je leert ook hoe je het beste de onderhandeling met klanten kunt inzetten en met mogelijke weerstand het beste kunt omgaan. Het draait immers om goed klantcontact en het uitbouwen van huidige en nieuwe klantgroepen.

Pas wanneer jij de kracht van jouw product kent, kun je overtuigen
Verkopen draait natuurlijk om de kracht van jouw producten en/of dienstverlening en dit op een juiste manier onder de aandacht te brengen. Tijdens de training Accountmanagent leer je de fijne kneepjes om de zogenoemde usp’s op een duidelijke manier te communiceren. Je gaat aan de slag met de kracht van jouw product. Daarnaast heb je met jouw klantcontact te maken. Met wie vanuit de ‘decision making unit’ (DMU) kun je het beste rond de tafel gaan zitten? Na de training Accountmanagent kun jij als de beste deze DMU in kaart brengen.

Wist je dat je het gedrag van jouw klant effectief kunt beïnvloeden?

Niet elke klant is hetzelfde. Door goed het onderscheid te zien tussen jouw grootste en kleinste klanten, kom je erachter welke klant voor de beste omzet zorgt. Principes van accountmanagement zoals de Pareto-analyse en het onderscheid in A-, B- en C-klanten komen tijdens de training aan de orde. Met inzicht in de koopprocessen en het (koop)gedrag van je klanten, ben je in staat om keuzes effectief bij te sturen. Uiteraard hoort daar ook het onderhouden van je netwerk en het relatiebeheer bij.

Neem vrijblijvend contact op