⇜ Onderwerpen spreker

Ondernemen met impact

De economie is in een razend tempo veranderd. Wat vijftien jaar geleden nog prima werkte, werkt nu totaal niet meer. Hoe ga je om met dit nieuwe speelveld? Hoe wakker je intern ondernemerschap aan in organisaties? Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie een voorloper wordt in het nieuwe economische tijdperk? Bart van den Belt inspireert je tijdens zijn inspiratiesessie ‘Waardegedreven ondernemen.’

Ondernemen in de betekeniseconomie

De afgelopen jaren is onze economie getransformeerd van een kenniseconomie naar een betekeniseconomie. Van een “droge feiten”-cultuur zijn we geëvolueerd naar een economie die draait om het laten leven van je merk met een hoofdrol voor de “customer experience”. Een halve euro betalen voor een koffiecupje in een winkel die aandoet als een juwelier? In de jaren ‘90 had de SRV-man je ronduit uitgelachen.

“Kernwaarden zijn meer dan een marketingpraatje. Ze zijn het fundament van organisaties die succcesvol willen zijn in de betekeniseconomie.”

We staan inmiddels aan het begin van een nieuw economisch tijdperk. Betekenis is hierin het nieuwe sleutelwoord. Het is voor bedrijven essentieel om echte waarde toe te voegen aan klanten, om als lange termijn partner echt iets te betekenen. Daarnaast wordt het voor medewerkers steeds belangrijker om te werken vanuit intrinsieke motivatie, vanuit bezieling. Daarom is het zo belangrijk om kernwaarden te definiëren én te leven. Wanneer je een strategie ontwikkelt op basis van deze peilers, pas dan is jouw organisatie klaar om ‘een rol van betekenis te spelen in de betekeniseconomie’.

De meest succesvolle bedrijven zijn waardegedreven

Tijdens een inspirerende lezing neemt spreker Bart van den Belt het publiek mee in een ontdekking over het ‘waarom’. Wat is het bestaansrecht van jullie organisatie? Wat drijft jullie als geheel en jou als individu? Op welke manier sluit het bestaansrecht aan op de waarde die jullie aan klanten toevoegen? Door vanuit betekenis te gaan denken word je geprikkeld de wereld vanuit een ander perspectief te bekijken. Een perspectief van waaruit succesvolle voorlopers in de betekeniseconomie al navigeren. Denk aan Buurtzorg, Semco, en Zappos. Zou het niet gaaf zijn als jouw bedrijf ook een voorloper kan worden in de betekeniseconomie?

Inspirerende spreker over ondernemerschap

Wanneer je Bart inhuurt als spreker dan is het mogelijk om de sessie op maat af te stemmen op de groep. Op deze manier kunnen we samen de grootste impact maken. Mogelijke onderwerpen die aan bod komen:

    • Compassion, Conversation, Collaboration – hoe werk je samen met de klant?
    • De verschuiving van reclame uitingen naar waardevolle content
    • Het geloofwaardig maken van je betekenis
    • Hoe voer je deze veranderingen door in jouw onderneming?
    • Hoe blijf je jezelf betekenisvol ontwikkelen als organisatie, manager of medewerker?

Na deze inspiratiesessie zijn de ondernemers…

gevoed met een flinke portie inspiratie en positieve energie om meer vanuit betekenis en bezieling te gaan werken. Bart inhuren als spreker ondernemerschap is daarmee ideaal in te zetten als onderdeel van bijvoorbeeld een kick off binnen een groter verandertraject binnen organisaties.Op zoek naar een spreker ondernemerschap?

Bart spreekt zowel incompany als op evenementen. Daarmee kunnen de sessies zowel worden afgestemd op vakprofessionals als op ondernemers. Bart van den Belt is oprichter van de Zakelijk Succes Academy en auteur van het boek ‘lanceer je bedrijf’ en ‘de online marketingmachine’.

Meer informatie om Bart in te huren als spreker ondernemerschap?
Contact opnemen
Vrijblijvend contact opnemen
030-2001020
info@bartvandenbelt.nl