Spreker
Bart van den Belt
Interactieve inspiratiesessies
Leiderschap – ondernemen – sales & marketing
Quisque ultricies neque non molestie egestas. Sed feugiat molestie justo vitae vehicula. Proin nec nunc blandit, finibus turpis a, facilisis lacus dolor sit amet itrea vitea.
inspiratie en motivatiespreker
over de roadblocks to success
voor enthousiaste young professionals of vastgeroeste ervaren leiders
Van dromen naar doen
regie op je loopbaan
Omgaan met verandering
medewerkers of leidinggevenden
De kracht van entertainment
Bart heeft vroeger jarenlang als entertainer gewerkt en gebruikt een aantal principes hieruit voor zijn lezingen. Een unieke combinatie van verbale- en non-verbale communicatie verweven met humor zorgt voor een onderscheidende manier van trainen en het overbrengen van kennis en inspiratie.
Maatwerk
Indien gewenst wordt de lezing over marketing afgestemd op specifieke doelstellingen of leerdoelen van de groep. Als dit gewenst is wordt er vooraf een intake uitgevoerd zodat het programma zo goed mogelijk aansluit op zaken die op dat moment belangrijk zijn voor de deelnemers.
Activerend & inspirerend
Wanneer je op zoek bent naar een lezing met droge kennis, zoek dan liever verder. Bart houdt er van om deelnemers te inspireren en te motiveren. Om opgedane kennis meteen om te zetten naar de praktijk. Dit alles in een ontspannen setting en met de nodige humor en activerende werkvormen.
Positieve energie
Na afloop van het de sessie lopen deelnemers weg met een flinke portie positieve energie. Dit zorgt er voor dat nieuw opgedane kennis en inzichten beter blijven hangen bij de groep en er gegarandeerd over nagepraat zal worden.
“Bart wist vanaf de eerste minuut de genodigden te binden en te boeien. De link tussen jongleren, veranderen en loslaten van paradigma’s werd op dusdanige wijze neergezet door Bart dat het zeker beklijft. Het aanprijzen meer dan waard!”
Pascale Plusquin
Arboned
“Bart wist vanaf de eerste minuut de genodigden te binden en te boeien. De link tussen jongleren, veranderen en loslaten van paradigma’s werd op dusdanige wijze neergezet door Bart dat het zeker beklijft. Het aanprijzen meer dan waard!”
Pascale Plusquin
Arboned
“Bart wist vanaf de eerste minuut de genodigden te binden en te boeien. De link tussen jongleren, veranderen en loslaten van paradigma’s werd op dusdanige wijze neergezet door Bart dat het zeker beklijft. Het aanprijzen meer dan waard!”
Pascale Plusquin
Arboned
1. Neem telefonisch contact op met de spreker
Neem voordat u een spreker boekt altijd telefonisch contact op met een spreker. Uit de manier van communiceren kunt u grotendeels al opmaken of dit de juiste persoon is voor uw evenement. Is de spreker enthousiast waar hij over spreekt? Komt hij over als een authentiek persoon? Vraagt hij naar achtergrondinformatie over uw bedrijf of evenement? Belangrijke dingen om notie van te nemen tijdens een eerste telefoongesprek.
2. Ga een keer kijken bij een spreker
Wanneer u een spreker wil boeken is het natuurlijk het meest ideaal om een keer te gaan kijken als hij of zij een presentatie aan het houden is. Dingen waar u op kunt letten zijn:
– hoe zit de presentatie in elkaar?
– is het interactief of niet?
– is de spreker authentiek of vertelt hij een verhaal uit een boekje?
– is de spreker zelf nog enthousiast over wat hij vertelt?
– komt z’n verhaal goed over? zit er een goede opbouw in?
– weet hij aansluiting te vinden met het publiek?
– hoe is de lichaamstaal van de spreker? maakt hij oogcontact?
– etc.
3. Vraag om referenties naar aanleiding van eerdere presentaties
Misschien heeft u niet de tijd om zelf bij een spreker te kijken. In dat geval is het belangrijk om naar referenties te vragen. Probeer als het even kan rechtstreeks contact op te nemen met de contactpersoon van een eerdere boeking. Wanneer deze enthousiast is geeft dit een aardige indicatie van de kwaliteit van de spreker.
4. Zorg voor een voorbespreking
Niets is zo belangrijk bij het boeken van een spreker dan dat u hem of haar in levende lijve ontmoet. Je voelt dan direct of deze spreker de juiste man of vrouw is voor uw gasten, hoort hoe hij over het onderwerp spreekt en ziet of de spreker aansluit bij de sfeer van uw evenement. Tijdens de voorbespreking kunt u de doelstelling voor het inhuren van de spreker doorlopen en krijgt u wat meer achtergrond informatie.
5. Zorg voor een duidelijke briefing
Zorg voordat u een spreker boekt voor een duidelijke briefing waarin u in ieder geval de volgende dingen mee geeft:
– wat u wilt bereiken met de presentatie
– wie er in de zaal zitten
– wanneer u weet dat het succesvol is geweest
– waar het plaats vindt, hoe de zaal eruit ziet
– waarom u deze spreker inhuurt
– hoe het programma in elkaar zit
6. Is de spreker fulltime bezig met zijn onderwerp?
Dit kan een belangrijke aanwijzing zijn voor de kwaliteit van de presentatie. Als een spreker fulltime bezig is met het onderwerp waar hij over spreekt dan heeft hij waarschijnlijk niet alleen de kennis, maar ook de passie en het enthousiasme om de boodschap goed over te brengen. Bovendien; wanneer je ergens fulltime mee bezig bent dan is het extra belangrijk om de kwaliteit hoog te houden; je bent immers zo goed als je laatste presentatie. Bij het boeken van een spreker is dit iets waar u expliciet naar kunt vragen.
7. Ga bij het boeken van een spreker af op uw onderbuikgevoel
Waarschijnlijk voelt u direct na het bekijken van een website, het telefonische contact of een ontmoeting of deze spreker past bij uw evenement. U kent uw organisatie beter dan de spreker die u boekt. U kunt aan uw onderbuikgevoel direct weten of deze spreker bij de doelgroep en het evenement past of niet. Ga daarop af! Als dit niet de juiste spreker is voor uw evenement: zoek dan nog even verder.