Tover je website om tot een salesfunnel in no-time
Er wordt veel geschreven over online marketing en inmiddels weet iedere ondernemer dat het belangrijk is om ermee aan de slag te gaan. Toch zijn er ondernemers die nog steeds denken dat online marketing alleen gaat over hun website. Maar onlinemarketing is veel meer dan dat. Je website is slechts een onderdeel van je online salesfunnel. Het Engelse woord ‘funnel’ betekent ‘trechter’. Boven aan de trechter zie je kanalen. Klanten die mogelijk iets van jou willen kopen, bevinden zich ergens op internet.
Van bezoeker naar prospect
Een aantal van die mensen komt op jouw website als ‘bezoeker’: een potentiële klant die jouw website raadpleegt. Daar ligt een mooie uitdaging. Probeer altijd zoveel interesse op te wekken dat je bezoeker een ‘prospect’ wordt. Een bezoeker is heel even op je website en direct weer weg. Een prospect daarentegen is geïnteresseerd genoeg om verder te klikken naar je volgende pagina.
Van prospect naar lead
Van een prospect wil je zo snel mogelijk een ‘lead’ maken. De stap tussen een prospect en een lead is een ‘call to action’: een oproep om actie te ondernemen. Vraag je bezoekers of ze een stap willen zetten om een informatieaanvraag te doen, een e-book te downloaden, of jou te delen op sociale media. Prospects die ingaan op je call to action, worden een lead. Een lead is een potentiële klant, iemand die geïnteresseerd is in jouw product en een aanvraag heeft gedaan. Dat kan op verschillende manieren: via het contactformulier op je website, per e-mail of telefonisch.
Van lead naar klant
Gefeliciteerd, iemand is geïnteresseerd en heeft het contactformulier ingevuld. Nu volgt er een verkoopgesprek. Neem zo snel mogelijk contact op met je lead en plan echt even de tijd in voor een dergelijk verkoopgesprek. Besteed oprechte aandacht. Luister naar de klant. Zoek uit hoe je hem of haar zo snel mogelijk kan helpen. En… wanneer jij je klant verder kan helpen en de klant is overtuigd dat jij de beste persoon bent dan heb je er een klant erbij.
Nu is het zaak om te excelleren in de uitvoering van je opdracht. Alleen dat zorgt ervoor dat je klant van je gaat houden. Maak van je klant een ambassadeur door vervolgens een ambassadeur sequence in te richten. Door middel van automatische follow-ups kun je ervoor zorgen dat je waarde blijf toevoegen en ‘on top of the mind’ van je klant blijft. Uiteindelijk brengen die klanten via via weer nieuwe klanten aan.
Als ondernemer dien je dit cirkeltje op gang te brengen. Dit cirkeltje wordt ook wel lifecycle marketing genoemd. Hoe meer klanten een complete levens cyclus doorlopen en je ambassadeur worden, hoe groter je bedrijf wordt.
Ik zag twee beren een site lanceren…
…oh het was een wonder…
Sommige ondernemers zien al beren op de weg voor ze begonnen zijn. Afschieten die hap. (excuses aan alle dierenvrienden) Ze stellen zichzelf allerlei vragen over dingen waar ze tegenaan kunnen lopen bij het ontwikkelen van een website. Twee beren die deze ondernemers op de weg tegen komen zijn:
Beer 1: Mijn website is nog niet helemaal wie ik ben
Een van de opmerkingen die ik vaak hoor is: ‘Stel dat mijn website niet helemaal past bij wie ik ben …’ Ja, so what? Als je helemaal geen website hebt, weet je zeker dat je onzichtbaar blijft. Begin gewoon ergens. Als je website online staat, ga dan naar de volgende versie.
Beer 2: Ik wil topkwaliteit leveren
Op internet is het als ondernemer noodzakelijk om in het begin voor veel content te maken. Produceer zo veel mogelijk inhoud; die mag (in het begin) best van gemiddelde kwaliteit zijn. Als je een beetje spin-off hebt en een aantal bezoekers op je website krijgt, kun je aan de slag met het verbeteren van je inhoud. Voor je content geldt net als voor je website: begin eerst bij versie 1.0 en ga daarna zo snel mogelijk naar versie 3.0. Je kunt dus beter 25 artikelen schrijven van gemiddelde kwaliteit en die online zetten dan direct kiezen voor de allerhoogste kwaliteit met het risico dat alles veel te langzaam gebeurt. Online telt eerst kwantiteit en dan pas kwaliteit. Niet andersom. Uiteindelijk word je wel beter geïndexeerd als je een hogere kwaliteit levert, dus meer toegevoegde waarde, maar dat is stap twee. Stap een is beginnen bij het begin.
Wil jij van je website een online salesfunnel maken?
Download dan het ebook en begin bij het begin.
Tover je website om tot een salesfunnel in no-time
Er wordt veel geschreven over online marketing en inmiddels weet iedere ondernemer dat het belangrijk is om ermee aan de slag te gaan. Toch zijn er ondernemers die nog steeds denken dat online marketing alleen gaat over hun website. Maar onlinemarketing is veel meer dan dat. Je website is slechts een onderdeel van je online salesfunnel. Het Engelse woord ‘funnel’ betekent ‘trechter’. Boven aan de trechter zie je kanalen. Klanten die mogelijk iets van jou willen kopen, bevinden zich ergens op internet.
Van bezoeker naar prospect
Een aantal van die mensen komt op jouw website als ‘bezoeker’: een potentiële klant die jouw website raadpleegt. Daar ligt een mooie uitdaging. Probeer altijd zoveel interesse op te wekken dat je bezoeker een ‘prospect’ wordt. Een bezoeker is heel even op je website en direct weer weg. Een prospect daarentegen is geïnteresseerd genoeg om verder te klikken naar je volgende pagina.
Van prospect naar lead
Van een prospect wil je zo snel mogelijk een ‘lead’ maken. De stap tussen een prospect en een lead is een ‘call to action’: een oproep om actie te ondernemen. Vraag je bezoekers of ze een stap willen zetten om een informatieaanvraag te doen, een e-book te downloaden, of jou te delen op sociale media. Prospects die ingaan op je call to action, worden een lead. Een lead is een potentiële klant, iemand die geïnteresseerd is in jouw product en een aanvraag heeft gedaan. Dat kan op verschillende manieren: via het contactformulier op je website, per e-mail of telefonisch.
Van lead naar klant
Gefeliciteerd, iemand is geïnteresseerd en heeft het contactformulier ingevuld. Nu volgt er een verkoopgesprek. Neem zo snel mogelijk contact op met je lead en plan echt even de tijd in voor een dergelijk verkoopgesprek. Besteed oprechte aandacht. Luister naar de klant. Zoek uit hoe je hem of haar zo snel mogelijk kan helpen. En… wanneer jij je klant verder kan helpen en de klant is overtuigd dat jij de beste persoon bent dan heb je er een klant erbij.
Nu is het zaak om te excelleren in de uitvoering van je opdracht. Alleen dat zorgt ervoor dat je klant van je gaat houden. Maak van je klant een ambassadeur door vervolgens een ambassadeur sequence in te richten. Door middel van automatische follow-ups kun je ervoor zorgen dat je waarde blijf toevoegen en ‘on top of the mind’ van je klant blijft. Uiteindelijk brengen die klanten via via weer nieuwe klanten aan.
Als ondernemer dien je dit cirkeltje op gang te brengen. Dit cirkeltje wordt ook wel lifecycle marketing genoemd. Hoe meer klanten een complete levens cyclus doorlopen en je ambassadeur worden, hoe groter je bedrijf wordt.
Ik zag twee beren een site lanceren…
…oh het was een wonder…
Sommige ondernemers zien al beren op de weg voor ze begonnen zijn. Afschieten die hap. (excuses aan alle dierenvrienden) Ze stellen zichzelf allerlei vragen over dingen waar ze tegenaan kunnen lopen bij het ontwikkelen van een website. Twee beren die deze ondernemers op de weg tegen komen zijn:
Beer 1: Mijn website is nog niet helemaal wie ik ben
Een van de opmerkingen die ik vaak hoor is: ‘Stel dat mijn website niet helemaal past bij wie ik ben …’ Ja, so what? Als je helemaal geen website hebt, weet je zeker dat je onzichtbaar blijft. Begin gewoon ergens. Als je website online staat, ga dan naar de volgende versie.
Beer 2: Ik wil topkwaliteit leveren
Op internet is het als ondernemer noodzakelijk om in het begin voor veel content te maken. Produceer zo veel mogelijk inhoud; die mag (in het begin) best van gemiddelde kwaliteit zijn. Als je een beetje spin-off hebt en een aantal bezoekers op je website krijgt, kun je aan de slag met het verbeteren van je inhoud. Voor je content geldt net als voor je website: begin eerst bij versie 1.0 en ga daarna zo snel mogelijk naar versie 3.0. Je kunt dus beter 25 artikelen schrijven van gemiddelde kwaliteit en die online zetten dan direct kiezen voor de allerhoogste kwaliteit met het risico dat alles veel te langzaam gebeurt. Online telt eerst kwantiteit en dan pas kwaliteit. Niet andersom. Uiteindelijk word je wel beter geïndexeerd als je een hogere kwaliteit levert, dus meer toegevoegde waarde, maar dat is stap twee. Stap een is beginnen bij het begin.
Wil jij van je website een online salesfunnel maken?
Download dan het ebook en begin bij het begin.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!