Succesvol ondernemen: Tips en tricks voor zakelijk succes
In dit artikel laten we je zien wat onze visie is op zelfstandig ondernemen. In onze trainingen sparren we regelmatig met zelfstandig ondernemers die allemaal op zoek zijn naar een stabiele basis. Je bent met een reden begonnen met ondernemen. Wat was jouw reden? Wij krijgen veel te horen dat het verlangen van veel ondernemers is om meer vrijheid te hebben, meer omzet te krijgen en meer focus in hun onderneming.
Hieronder leggen we in 7 stappen uit hoe wij denken dat je dit kunt bereiken.
1. Ontdek je talenten, kennis en kunde
Voor ons is het duidelijk dat je alleen succesvol kunt worden als je werkelijk een verschil maakt met hetgeen dat je doet. Talenten, kennis en kunde inzetten om toegevoegde waarde te creëren voor de ander. Het kopiëren of imiteren van een ander gaat je niet verder helpen. Iedereen heeft zijn eigen talenten, daarin ben je uniek. Niemand kan het zoals jij.
2. Bepaal je doelgroep en ken hun uitdagingen
Als je weet wat je talenten zijn dan is het belangrijk dat je jouw doelgroep bepaalt. Waar is de meeste vraag naar jouw toegevoegde waarde? Wie kun je helpen met jouw talenten?
Succesvol ondernemen begint bij kiezen voor een doelgroep. Vervolgens is het belangrijk om te achterhalen wat de uitdagingen zijn van jouw doelgroep. Hun vraag, jouw aanbod.
3. Werk je producten en diensten uit
Werk je producten en diensten uit en zorg ervoor dat je echt goed bent in wat je doet. Durf te vragen om feedback en blijf jezelf, je diensten en je producten altijd verbeteren. Sluiten jouw producten en diensten aan bij de vraag van jouw doelgroep? Bied je een oplossing voor hun uitdagingen? Wat zou beter kunnen? Besef dat de waarde die anderen hechten aan jouw onderneming staat of valt bij jouw producten en diensten.
4. Werk aan je online marketing
Succesvol ondernemen vraagt om een goede online marketing strategie. Iedere doelgroep is online te bereiken. Aan jou de uitdaging om dit daadwerkelijk te doen. Werk aan een professionele website. Ga actief waarde toevoegen (contentmarketing) en verspreid deze waarde via social media kanalen. Koppel social media kanalen aan je website. Gebruik Google Adwords om heel gericht jouw doelgroep te bereiken. Werk aan je zoekmachine optimalisatie. Werk samen met online partijen die jouw doelgroep al weten te bereiken en kijk of je een partnerschap kunt realiseren.
5. Werk aan je communicatie
Hoe kom jij over op je klanten? Ben je duidelijk in je communicatie? Als ondernemer vergeet je soms even om door andermans ogen naar je eigen onderneming te kijken. Wat leest een bezoeker op jouw website? Als je doet wat je altijd deed zul je krijgen wat je altijd kreeg.
We hebben gezien dat ondernemers met een aantal simpel toe te passen technieken veel meer succes kregen in verkoopgesprekken, in hun communicatie naar hun klanten maar ook naar familie en vrienden. Durf jij feedback te geven? Durf je nee te zeggen? Kom je voor jezelf op? Hoe succesvol zijn jouw verkoopgesprekken? Hoeveel aanvragen komen er binnen via jouw website? Een aantal vragen die confronterend kunnen zijn als je eerlijk antwoord geeft. Communicatie is essentieel als het gaat om succesvol ondernemen.
6. Leer je tijd, geld en energie managen
Hoe ga jij met je tijd, geld en energie om? Durf jij voor jezelf te kiezen als je dat nodig hebt? Als ondernemer moet je keuzes maken. Je tijd is beperkt, je kunt je geld maar één keer uitgeven en je hebt niet de energie om alles vol gas te doen. Stel prioriteiten. Maak keuzes in vriendschappen, opdrachten, familie, etcetera. Je bent zelf de motor van je onderneming. Zorg goed voor jezelf. Besef jij hoe belangrijk dit is?
7. Stel doelen
Als ondernemer moet je doelen stellen. Je moet actief blijven ontwikkelen zodat je kennis up to date is. Succesvol ondernemen betekent ook doelen stellen en bereiken. Wat is jouw omzetdoel? Wat is jouw persoonlijke ontwikkelingsplan? Welk doel heb jij als het gaat om de groei van je onderneming? Wil jij volgend jaar dezelfde klanten hebben als dit jaar of ga je afscheid nemen van de energievreters? Doelen stellen helpt je om echt alleen datgene te doen wat ook echt waardevol is voor jou, voor je onderneming en voor jouw doelgroep.
Ben jij als zelfstandig ondernemer toe aan verandering? Wil jij succesvol ondernemen en elke dag met plezier aan de slag gaan? Heb je behoefte aan een energie-boost? Kom dan naar het Zakelijk Succes Seminar en ga aan de slag met jezelf en je onderneming.
Doelen stellen en bereiken, meer focus, meer opdrachten en meer succes als zelfstandig ondernemer. Stel doelen: Kom naar het seminar!
Succesvol ondernemen: Tips en tricks voor zakelijk succes
In dit artikel laten we je zien wat onze visie is op zelfstandig ondernemen. In onze trainingen sparren we regelmatig met zelfstandig ondernemers die allemaal op zoek zijn naar een stabiele basis. Je bent met een reden begonnen met ondernemen. Wat was jouw reden? Wij krijgen veel te horen dat het verlangen van veel ondernemers is om meer vrijheid te hebben, meer omzet te krijgen en meer focus in hun onderneming.
Hieronder leggen we in 7 stappen uit hoe wij denken dat je dit kunt bereiken.
1. Ontdek je talenten, kennis en kunde
Voor ons is het duidelijk dat je alleen succesvol kunt worden als je werkelijk een verschil maakt met hetgeen dat je doet. Talenten, kennis en kunde inzetten om toegevoegde waarde te creëren voor de ander. Het kopiëren of imiteren van een ander gaat je niet verder helpen. Iedereen heeft zijn eigen talenten, daarin ben je uniek. Niemand kan het zoals jij.
2. Bepaal je doelgroep en ken hun uitdagingen
Als je weet wat je talenten zijn dan is het belangrijk dat je jouw doelgroep bepaalt. Waar is de meeste vraag naar jouw toegevoegde waarde? Wie kun je helpen met jouw talenten?
Succesvol ondernemen begint bij kiezen voor een doelgroep. Vervolgens is het belangrijk om te achterhalen wat de uitdagingen zijn van jouw doelgroep. Hun vraag, jouw aanbod.
3. Werk je producten en diensten uit
Werk je producten en diensten uit en zorg ervoor dat je echt goed bent in wat je doet. Durf te vragen om feedback en blijf jezelf, je diensten en je producten altijd verbeteren. Sluiten jouw producten en diensten aan bij de vraag van jouw doelgroep? Bied je een oplossing voor hun uitdagingen? Wat zou beter kunnen? Besef dat de waarde die anderen hechten aan jouw onderneming staat of valt bij jouw producten en diensten.
4. Werk aan je online marketing
Succesvol ondernemen vraagt om een goede online marketing strategie. Iedere doelgroep is online te bereiken. Aan jou de uitdaging om dit daadwerkelijk te doen. Werk aan een professionele website. Ga actief waarde toevoegen (contentmarketing) en verspreid deze waarde via social media kanalen. Koppel social media kanalen aan je website. Gebruik Google Adwords om heel gericht jouw doelgroep te bereiken. Werk aan je zoekmachine optimalisatie. Werk samen met online partijen die jouw doelgroep al weten te bereiken en kijk of je een partnerschap kunt realiseren.
5. Werk aan je communicatie
Hoe kom jij over op je klanten? Ben je duidelijk in je communicatie? Als ondernemer vergeet je soms even om door andermans ogen naar je eigen onderneming te kijken. Wat leest een bezoeker op jouw website? Als je doet wat je altijd deed zul je krijgen wat je altijd kreeg.
We hebben gezien dat ondernemers met een aantal simpel toe te passen technieken veel meer succes kregen in verkoopgesprekken, in hun communicatie naar hun klanten maar ook naar familie en vrienden. Durf jij feedback te geven? Durf je nee te zeggen? Kom je voor jezelf op? Hoe succesvol zijn jouw verkoopgesprekken? Hoeveel aanvragen komen er binnen via jouw website? Een aantal vragen die confronterend kunnen zijn als je eerlijk antwoord geeft. Communicatie is essentieel als het gaat om succesvol ondernemen.
6. Leer je tijd, geld en energie managen
Hoe ga jij met je tijd, geld en energie om? Durf jij voor jezelf te kiezen als je dat nodig hebt? Als ondernemer moet je keuzes maken. Je tijd is beperkt, je kunt je geld maar één keer uitgeven en je hebt niet de energie om alles vol gas te doen. Stel prioriteiten. Maak keuzes in vriendschappen, opdrachten, familie, etcetera. Je bent zelf de motor van je onderneming. Zorg goed voor jezelf. Besef jij hoe belangrijk dit is?
7. Stel doelen
Als ondernemer moet je doelen stellen. Je moet actief blijven ontwikkelen zodat je kennis up to date is. Succesvol ondernemen betekent ook doelen stellen en bereiken. Wat is jouw omzetdoel? Wat is jouw persoonlijke ontwikkelingsplan? Welk doel heb jij als het gaat om de groei van je onderneming? Wil jij volgend jaar dezelfde klanten hebben als dit jaar of ga je afscheid nemen van de energievreters? Doelen stellen helpt je om echt alleen datgene te doen wat ook echt waardevol is voor jou, voor je onderneming en voor jouw doelgroep.
Ben jij als zelfstandig ondernemer toe aan verandering? Wil jij succesvol ondernemen en elke dag met plezier aan de slag gaan? Heb je behoefte aan een energie-boost? Kom dan naar het Zakelijk Succes Seminar en ga aan de slag met jezelf en je onderneming.
Doelen stellen en bereiken, meer focus, meer opdrachten en meer succes als zelfstandig ondernemer. Stel doelen: Kom naar het seminar!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!