Meer bezoekers op je website krijgen: Ontdek deze 12 manieren

Online marketing is eigenlijk niet zo moeilijk, mits je weet wat je moet doen. Eén van de drie speerpunten is het generen van bezoekers, ook wel traffic genoemd, naar je website. In deze weblog geef ik je twaalf manieren waarop je meer bezoekers op je website kunt krijgen.

#1. Schrijf goede artikelen (content)

Een van de meest effectieve manieren om meer bezoekers naar je website te krijgen is door het schrijven van hele goede artikelen. Ze zeggen weleens ‘content is king’. Hoe beter jou artikelen zijn, hoe groter de kans is dat bezoekers je vinden. De reden hiervoor is heel eenvoudig. Zoekmachines hebben als doel om mensen die naar iets zoeken relevante informatie aan te bieden. Wanneer jij een goed artikel schrijft dat relevant is voor gebruikers is de kans dus groot dat een zoekmachine jouw website voorschotelt aan degene die zoekt. Hoe beter je artikelen, hoe groter de kans is dat je gevonden wordt.

#2. Gebruik social media om volgers naar je artikelen te leiden

Heel veel ondernemers hebben allerlei social media profielen, zonder dat ze nadenken over een effectieve strategie om ze in te zetten. En dat is jammer, want waarschijnlijk kun je veel meer uit je social media halen als je er strategisch over nadenkt. Begin met het einddoel voor ogen. (eigenschap 2 van effectief leiderschap volgens Covey) Het einddoel dient in dit geval te zijn ‘ervoor zorgen dat iemand mijn website bezoekt, voor hem relevante informatie vindt en vervolgens een gewenste actie (conversie) onderneemt. Denk dus na hoe jij je twitter, facebook, youtube, pinterest of linkedin account kunt gebruiken om bezoekers naar een specifieke pagina op je site te brengen.

#3. Maak gebruik van Facebook Comments

Een hele effectieve methode om meer bezoekers op je website te krijgen is het gebruik maken van Facebook Comments op je website. Via dit systeem kunnen bezoekers reageren op de artikelen die je hebt geschreven. Reacties op een specifiek artikel komen vervolgens automatisch op de timeline van de persoon in kwestie te staan. Mensen uit de vriendenkring van degene die heeft gereageerd zullen daardoor zien dat je website bestaat en er wellicht naartoe klikken. Heb je WordPress? Dan is het helemaal makkelijk om gebruik te maken van facebook comments: er is namelijk een speciale plugin voor die het je makkelijk maakt.

Hoeveel mailtjes stuur jij gemiddeld per dag? Als je dezelfde volumes haalt als ik dan zouden het er zomaar honderden kunnen zijn. En onder ieder mailtje kun je (automatisch) een linkje zetten naar je website. Omdat heel veel mensen inmiddels hun website onder een emailhandtekening zetten is het heel effectief om een stukje tekst met een link naar een specifiek artikel of pagina erin te zetten. Bijvoorbeeld een tekst als: ‘Meer bezoekers? Lees hier 12 manieren om meer bezoekers op je website te krijgen’.

#5. Stuur een nieuwsbrief

Bezoekers krijgen is een ding, ervoor zorgen dat bezoekers terugkeren is iets anders. Een van de strategieën om ervoor te zorgen dat bestaande bezoekers weer terugkomen naar je website is door het creëren van een nieuwsbrief. Stuur je klanten bijvoorbeeld een keer per maand een email met de drie meest gelezen artikelen en je zult merken dat veel van je nieuwsbrieflezers je website zullen bezoeken.

#6. Koop verkeer in

Wist je dat je bezoekers ook gewoon kunt kopen? Via programma’s als Adwords, Facebook Ads of Linkedin Ads kun je kleine advertenties maken. Je betaalt pas wanneer mensen op je link klikken en dus is het een hele effectieve manier om gerichte bezoekers op je website te krijgen. Alleen mensen die meer willen weten over datgene wat jij ze aanbiedt (en wat in de advertentie staat) zullen op je website klikken.

#7. Schrijf een gastblog

Gastbloggen is een hele goede manier om meer naamsbekendheid te creëren op internet. Wanneer jij een interessant artikel schrijft op een website van iemand anders wordt je direct als expert gezien. Bovendien bereik je door het schrijven van een gastblog een breder publiek dan wanneer je alleen op je eigen website zou schrijven. Vraag aan mensen uit je netwerk of je voor hun een gastblog mag schrijven. Dat is win-win: zij krijgen een goed artikel zonder daar iets voor te hoeven doen en jij krijgt meer naamsbekendheid.

#8. Gebruik een QR-code op je visitekaartje

Wellicht heb je weleens van een QR-code gehoord. Dat is zo’n vierkantje met een zwarte rand eromheen en schijnbaar willekeurige blokjes. Zo’n QR-code kun je heel makkelijk zelf maken en toevoegen aan je visitekaartje. Wanneer iemand je visitekaartje krijgt hoeft deze hem alleen te scannen met zijn smartphone en hij komt direct op je website terecht. Dit is bijvoorbeeld handig om mensen rechtstreeks te leiden naar een pagina waar ze zich kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief. Zelf een QR-code maken? Dat kan gratis op deze website.

#9. Stuur een persoonlijk mailtje naar je netwerk

Nog effectiever dan het schrijven van een gastblog is het sturen van een écht persoonlijk mailtje naar je netwerk. Heb je een relevant artikel geschreven? Stuur dan een mailtje naar mensen waarvan jij denkt dat zij er iets aan hebben. Wanneer je artikel goed genoeg is zullen jouw relaties je artikel doorsturen naar anderen.

#10. Wees actief op fora, facebook- en linkedin groepen

Wist je dat er dagelijks honderdduizenden mensen actief zijn in de meest uiteenlopende groepen? In welke branche je ook zit: ook in jouw branche zijn er diverse gebruikersgroepen aanwezig waar jij aan kunt bijdragen. Reageer op artikelen en vragen van andere mensen en ga in dialoog met ze. Dit zorgt ervoor dat ze nieuwsgierig worden naar wie jij bent. Het gevolg is dat de kans groot is dat ze op zoek gaan naar je website.

#11. Maak video’s via Youtube en voeg een linkje toe naar je site

Waarschijnlijk wist je al dat je op Youtube zelf video’s kunt uploaden. Maar wist je ook dat je via Youtube een linkje kan toevoegen naar je website? Dit wordt ook wel een ‘annotation’ genoemd en via deze link leer je in enkele stappen hoe jij zelf annotations kan toevoegen aan je video’s en via Youtube meer bezoekers kunt krijgen.

#12. Reageer op blogberichten (zoals deze!)

De laatste, maar zeker niet de minste, manier om meer bezoekers op je website te krijgen is door te reageren op blogartikelen. Hierbij is het vooral belangrijk dat je waarde toevoegt. Als je ergens een blogartikel leest en je hebt zelf suggesties of aanvullingen dan is het heel effectief om te reageren. Wanneer je reactie goed genoeg is zullen andere lezers klikken op de website die je hebt ingevuld en krijg je hierdoor extra bezoekers. Direct de daad bij het woord voegen? Laat hieronder je reactie achter en vertel me welke manieren jij al gebruikt om meer verkeer naar je website te leiden!

Wat is volgens jou een effectieve manier om meer bezoekers te krijgen?
Laat je reactie hieronder achter!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download dit artikel (PDF)

Meer bezoekers op je website krijgen: Ontdek deze 12 manieren

Online marketing is eigenlijk niet zo moeilijk, mits je weet wat je moet doen. Eén van de drie speerpunten is het generen van bezoekers, ook wel traffic genoemd, naar je website. In deze weblog geef ik je twaalf manieren waarop je meer bezoekers op je website kunt krijgen.

#1. Schrijf goede artikelen (content)

Een van de meest effectieve manieren om meer bezoekers naar je website te krijgen is door het schrijven van hele goede artikelen. Ze zeggen weleens ‘content is king’. Hoe beter jou artikelen zijn, hoe groter de kans is dat bezoekers je vinden. De reden hiervoor is heel eenvoudig. Zoekmachines hebben als doel om mensen die naar iets zoeken relevante informatie aan te bieden. Wanneer jij een goed artikel schrijft dat relevant is voor gebruikers is de kans dus groot dat een zoekmachine jouw website voorschotelt aan degene die zoekt. Hoe beter je artikelen, hoe groter de kans is dat je gevonden wordt.

#2. Gebruik social media om volgers naar je artikelen te leiden

Heel veel ondernemers hebben allerlei social media profielen, zonder dat ze nadenken over een effectieve strategie om ze in te zetten. En dat is jammer, want waarschijnlijk kun je veel meer uit je social media halen als je er strategisch over nadenkt. Begin met het einddoel voor ogen. (eigenschap 2 van effectief leiderschap volgens Covey) Het einddoel dient in dit geval te zijn ‘ervoor zorgen dat iemand mijn website bezoekt, voor hem relevante informatie vindt en vervolgens een gewenste actie (conversie) onderneemt. Denk dus na hoe jij je twitter, facebook, youtube, pinterest of linkedin account kunt gebruiken om bezoekers naar een specifieke pagina op je site te brengen.

#3. Maak gebruik van Facebook Comments

Een hele effectieve methode om meer bezoekers op je website te krijgen is het gebruik maken van Facebook Comments op je website. Via dit systeem kunnen bezoekers reageren op de artikelen die je hebt geschreven. Reacties op een specifiek artikel komen vervolgens automatisch op de timeline van de persoon in kwestie te staan. Mensen uit de vriendenkring van degene die heeft gereageerd zullen daardoor zien dat je website bestaat en er wellicht naartoe klikken. Heb je WordPress? Dan is het helemaal makkelijk om gebruik te maken van facebook comments: er is namelijk een speciale plugin voor die het je makkelijk maakt.

Hoeveel mailtjes stuur jij gemiddeld per dag? Als je dezelfde volumes haalt als ik dan zouden het er zomaar honderden kunnen zijn. En onder ieder mailtje kun je (automatisch) een linkje zetten naar je website. Omdat heel veel mensen inmiddels hun website onder een emailhandtekening zetten is het heel effectief om een stukje tekst met een link naar een specifiek artikel of pagina erin te zetten. Bijvoorbeeld een tekst als: ‘Meer bezoekers? Lees hier 12 manieren om meer bezoekers op je website te krijgen’.

#5. Stuur een nieuwsbrief

Bezoekers krijgen is een ding, ervoor zorgen dat bezoekers terugkeren is iets anders. Een van de strategieën om ervoor te zorgen dat bestaande bezoekers weer terugkomen naar je website is door het creëren van een nieuwsbrief. Stuur je klanten bijvoorbeeld een keer per maand een email met de drie meest gelezen artikelen en je zult merken dat veel van je nieuwsbrieflezers je website zullen bezoeken.

#6. Koop verkeer in

Wist je dat je bezoekers ook gewoon kunt kopen? Via programma’s als Adwords, Facebook Ads of Linkedin Ads kun je kleine advertenties maken. Je betaalt pas wanneer mensen op je link klikken en dus is het een hele effectieve manier om gerichte bezoekers op je website te krijgen. Alleen mensen die meer willen weten over datgene wat jij ze aanbiedt (en wat in de advertentie staat) zullen op je website klikken.

#7. Schrijf een gastblog

Gastbloggen is een hele goede manier om meer naamsbekendheid te creëren op internet. Wanneer jij een interessant artikel schrijft op een website van iemand anders wordt je direct als expert gezien. Bovendien bereik je door het schrijven van een gastblog een breder publiek dan wanneer je alleen op je eigen website zou schrijven. Vraag aan mensen uit je netwerk of je voor hun een gastblog mag schrijven. Dat is win-win: zij krijgen een goed artikel zonder daar iets voor te hoeven doen en jij krijgt meer naamsbekendheid.

#8. Gebruik een QR-code op je visitekaartje

Wellicht heb je weleens van een QR-code gehoord. Dat is zo’n vierkantje met een zwarte rand eromheen en schijnbaar willekeurige blokjes. Zo’n QR-code kun je heel makkelijk zelf maken en toevoegen aan je visitekaartje. Wanneer iemand je visitekaartje krijgt hoeft deze hem alleen te scannen met zijn smartphone en hij komt direct op je website terecht. Dit is bijvoorbeeld handig om mensen rechtstreeks te leiden naar een pagina waar ze zich kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief. Zelf een QR-code maken? Dat kan gratis op deze website.

#9. Stuur een persoonlijk mailtje naar je netwerk

Nog effectiever dan het schrijven van een gastblog is het sturen van een écht persoonlijk mailtje naar je netwerk. Heb je een relevant artikel geschreven? Stuur dan een mailtje naar mensen waarvan jij denkt dat zij er iets aan hebben. Wanneer je artikel goed genoeg is zullen jouw relaties je artikel doorsturen naar anderen.

#10. Wees actief op fora, facebook- en linkedin groepen

Wist je dat er dagelijks honderdduizenden mensen actief zijn in de meest uiteenlopende groepen? In welke branche je ook zit: ook in jouw branche zijn er diverse gebruikersgroepen aanwezig waar jij aan kunt bijdragen. Reageer op artikelen en vragen van andere mensen en ga in dialoog met ze. Dit zorgt ervoor dat ze nieuwsgierig worden naar wie jij bent. Het gevolg is dat de kans groot is dat ze op zoek gaan naar je website.

#11. Maak video’s via Youtube en voeg een linkje toe naar je site

Waarschijnlijk wist je al dat je op Youtube zelf video’s kunt uploaden. Maar wist je ook dat je via Youtube een linkje kan toevoegen naar je website? Dit wordt ook wel een ‘annotation’ genoemd en via deze link leer je in enkele stappen hoe jij zelf annotations kan toevoegen aan je video’s en via Youtube meer bezoekers kunt krijgen.

#12. Reageer op blogberichten (zoals deze!)

De laatste, maar zeker niet de minste, manier om meer bezoekers op je website te krijgen is door te reageren op blogartikelen. Hierbij is het vooral belangrijk dat je waarde toevoegt. Als je ergens een blogartikel leest en je hebt zelf suggesties of aanvullingen dan is het heel effectief om te reageren. Wanneer je reactie goed genoeg is zullen andere lezers klikken op de website die je hebt ingevuld en krijg je hierdoor extra bezoekers. Direct de daad bij het woord voegen? Laat hieronder je reactie achter en vertel me welke manieren jij al gebruikt om meer verkeer naar je website te leiden!

Wat is volgens jou een effectieve manier om meer bezoekers te krijgen?
Laat je reactie hieronder achter!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download ‘Meer bezoekers op je website krijgen: Ontdek deze 12 manieren’ als PDF

Na het downloaden van dit artikel ontvang een keer per maand de BartCast. Met het downloaden ga je akkoord met ons privacy statement.