Lancering Businesscoach Nederland
In 2016 hebben we de BV opgericht van Businesscoach Nederland. Dank aan Clarine Leskens-Beugelink voor de voortreffelijke afronding.
Businesscoach NL is sparringpartner van het MKB. Met onze businesscoaches helpen we MKB ondernemers om versneld te groeien met hun bedrijf met behoud van hoofdruimte en balans.
Onwijs gaaf dat ik samen met Henk van Driel dit nieuwe avontuur aan mag gaan. Henk is al jaren een belangrijke spil in mijn raad van advies en een vertrouwenspersoon in m’n business. Henk zal de rol vervullen van financieel directeur, ik ben zelf nu nog algemeen directeur. Binnen een jaar verplaats ik naar de functie van commercieel directeur en nemen we een algemeen directeur aan.
We zijn klaar om Nederland te veroveren en het MKB verder te helpen!
Bart van den Belt
‘Een bedrijf kan nooit verder groeien dan dat de ondernemer is gegroeid,’ stelt commercieel directeur Bart van den Belt resoluut. De serie-ondernemer kan het weten. Na 17 jaar ondernemen staat de teller nu op vier goedlopende bedrijven in verschillende fases, schreef hij een zestal boeken en trainde hij duizenden ondernemers op ondernemerschap. Uit frustratie over het overvolle coaching landschap voor ondernemers richtte hij Businesscoach NL op. ‘MKB-ers willen met een gelijkgestemde businesscoach aan tafel zitten. Iemand die de klappen van zweep kent maar ook weet hoe je systematisch groei kan realiseren.’
Bart is iemand van flink gas geven, stilstaan en weer door. ‘Van dat even stilstaan komt overigens altijd weer een nieuw project, maar dat is wie ik ben, een bouwer.’ Daarom herkent hij bij andere ondernemers ook het punt waarop ze geconfronteerd moeten worden om verder te kunnen groeien. ‘MKB-ers zijn begonnen omdat ze ergens super goed in zijn. Dan gaan ze bouwen en bouwen en na en tijdje kijken ze beduusd om zich heen en vragen zich af waar ze zijn. In veel gevallen kan het bedrijf niet draaien zonder hen. De vraag die ik dan altijd stel is: “Hoe ziet je bedrijf eruit als jij er een paar maanden uit zou stappen en dan terug zou komen?”. In veel gevallen bestaat het bedrijf dan niet meer. Onze businesscoaches helpen deze ondernemer dan door hen een spiegel voor te houden en vervolgens, door middel van het MKB Canvas, een concrete groeistrategie op te zetten.’
Waarde(n)vol ondernemen
‘Veel mensen verwarren zakelijk succes met persoonlijk geluk. Het gaat om voldoening. Natuurlijk wil je de omzet verhogen en winst optimaliseren, maar dat kan alleen als je ook waarde toevoegt.’ Het is een trendy begrip maar Bart omschrijft het wel zo, omdat het hier om gaat: duurzaam ondernemen. ‘Het gaat er aan het einde van de dag om dat je een verschil maakt voor je klanten en onderscheidend bent in je branche. Daarom staat leiderschap centraal in het MKB Canvas. “De kernwaarden van de organisatie bepalen het gedrag van de medewerkers. Als ondernemer heb je daarin een voorbeeldfunctie. Zorgen dat de juiste mensen de juiste dingen doen is daarbij een belangrijke sleutel. Als je blijft micro managen dan is er geen hoop voor groei.”’
Succes is voor de doeners
Het is eigenlijk heel simpel, stelt Bart. Als MKB-ondernemer moet je met twee dingen bezig zijn: het binnenhalen van nieuwe klanten aan de voorkant en het waarborgen van de kwaliteit aan de achterkant. ‘Succes is voor de doeners. Maar doeners moeten ook af en toe even stil staan en een spiegel voorgehouden krijgen.’ Als voorbeeld noemt hij topsporters en bekende ondernemers. ‘Iedere topper in zijn veld heeft een coach en zorgt voor de juiste mensen om zich heen. Zo kun je blijven groeien en voldoening uit je werk halen.’
Doe ik het goed?
Een traject bij Businesscoach NL start altijd met een MKB scan, bestaande uit 45 vragen. Dan weet de ondernemer direct waar hij of zij staat. Vervolgens werkt de businesscoach vanuit het MKB Canvas, samen met de ondernemer aan een groeistrategie. In veel gevallen start dat met een strategiesessie. Het kostte Bart ruim vijf jaar om het model zo eenvoudig te maken als het nu is. ‘Feitelijk is het 17 jaar ondernemerservaring, samengevat in een eenvoudig framework.’
Droom groot, start klein
Businesscoach NL is opgericht om het begrip businesscoach voor eens en voor altijd een betere naam te geven. Dat kan alleen slagen als iedereen in bedrijf belang heeft bij tevreden klanten. Daarom heeft hij in zijn organisatie een ‘culture of partnership’ gedefinieerd. Businesscoaches kunnen doorgroeien naar partner en senior partner. En dan delen ze ook substantieel mee in de winst. ‘Ik wil niet zo’n organisatie bouwen met allemaal haantjes. Het doel is dat we elkaar verder helpen om de klant succesvol te maken, daarom is voor mij de cultuur van partnerschap een voorwaarde.’ De tevredenheid van de klanten is de belangrijkste maatstaf om te peilen of Businesscoach NL succesvol is. ‘Daar praten we met elkaar over, dat is wat uiteindelijk telt. En het is de enige manier om binnen vijf jaar marktleider te zijn, want dat is ons doel.’ Ambitieus? Bart denkt van niet. ‘Het is eigenlijk heel eenvoudig: Droom groot, start klein.’
Bart van den Belt
‘Een bedrijf kan nooit verder groeien dan dat de ondernemer is gegroeid,’ stelt commercieel directeur Bart van den Belt resoluut. De serie-ondernemer kan het weten. Na 17 jaar ondernemen staat de teller nu op vier goedlopende bedrijven in verschillende fases, schreef hij een zestal boeken en trainde hij duizenden ondernemers op ondernemerschap. Uit frustratie over het overvolle coaching landschap voor ondernemers richtte hij Businesscoach NL op. ‘MKB-ers willen met een gelijkgestemde businesscoach aan tafel zitten. Iemand die de klappen van zweep kent maar ook weet hoe je systematisch groei kan realiseren.’
Bart is iemand van flink gas geven, stilstaan en weer door. ‘Van dat even stilstaan komt overigens altijd weer een nieuw project, maar dat is wie ik ben, een bouwer.’ Daarom herkent hij bij andere ondernemers ook het punt waarop ze geconfronteerd moeten worden om verder te kunnen groeien. ‘MKB-ers zijn begonnen omdat ze ergens super goed in zijn. Dan gaan ze bouwen en bouwen en na en tijdje kijken ze beduusd om zich heen en vragen zich af waar ze zijn. In veel gevallen kan het bedrijf niet draaien zonder hen. De vraag die ik dan altijd stel is: “Hoe ziet je bedrijf eruit als jij er een paar maanden uit zou stappen en dan terug zou komen?”. In veel gevallen bestaat het bedrijf dan niet meer. Onze businesscoaches helpen deze ondernemer dan door hen een spiegel voor te houden en vervolgens, door middel van het MKB Canvas, een concrete groeistrategie op te zetten.’
Waarde(n)vol ondernemen
‘Veel mensen verwarren zakelijk succes met persoonlijk geluk. Het gaat om voldoening. Natuurlijk wil je de omzet verhogen en winst optimaliseren, maar dat kan alleen als je ook waarde toevoegt.’ Het is een trendy begrip maar Bart omschrijft het wel zo, omdat het hier om gaat: duurzaam ondernemen. ‘Het gaat er aan het einde van de dag om dat je een verschil maakt voor je klanten en onderscheidend bent in je branche. Daarom staat leiderschap centraal in het MKB Canvas. “De kernwaarden van de organisatie bepalen het gedrag van de medewerkers. Als ondernemer heb je daarin een voorbeeldfunctie. Zorgen dat de juiste mensen de juiste dingen doen is daarbij een belangrijke sleutel. Als je blijft micro managen dan is er geen hoop voor groei.”’
Succes is voor de doeners
Het is eigenlijk heel simpel, stelt Bart. Als MKB-ondernemer moet je met twee dingen bezig zijn: het binnenhalen van nieuwe klanten aan de voorkant en het waarborgen van de kwaliteit aan de achterkant. ‘Succes is voor de doeners. Maar doeners moeten ook af en toe even stil staan en een spiegel voorgehouden krijgen.’ Als voorbeeld noemt hij topsporters en bekende ondernemers. ‘Iedere topper in zijn veld heeft een coach en zorgt voor de juiste mensen om zich heen. Zo kun je blijven groeien en voldoening uit je werk halen.’
Doe ik het goed?
Een traject bij Businesscoach NL start altijd met een MKB scan, bestaande uit 45 vragen. Dan weet de ondernemer direct waar hij of zij staat. Vervolgens werkt de businesscoach vanuit het MKB Canvas, samen met de ondernemer aan een groeistrategie. In veel gevallen start dat met een strategiesessie. Het kostte Bart ruim vijf jaar om het model zo eenvoudig te maken als het nu is. ‘Feitelijk is het 17 jaar ondernemerservaring, samengevat in een eenvoudig framework.’
Droom groot, start klein
Businesscoach NL is opgericht om het begrip businesscoach voor eens en voor altijd een betere naam te geven. Dat kan alleen slagen als iedereen in bedrijf belang heeft bij tevreden klanten. Daarom heeft hij in zijn organisatie een ‘culture of partnership’ gedefinieerd. Businesscoaches kunnen doorgroeien naar partner en senior partner. En dan delen ze ook substantieel mee in de winst. ‘Ik wil niet zo’n organisatie bouwen met allemaal haantjes. Het doel is dat we elkaar verder helpen om de klant succesvol te maken, daarom is voor mij de cultuur van partnerschap een voorwaarde.’ De tevredenheid van de klanten is de belangrijkste maatstaf om te peilen of Businesscoach NL succesvol is. ‘Daar praten we met elkaar over, dat is wat uiteindelijk telt. En het is de enige manier om binnen vijf jaar marktleider te zijn, want dat is ons doel.’ Ambitieus? Bart denkt van niet. ‘Het is eigenlijk heel eenvoudig: Droom groot, start klein.’
Lancering Businesscoach Nederland
In 2016 hebben we de BV opgericht van Businesscoach Nederland. Dank aan Clarine Leskens-Beugelink voor de voortreffelijke afronding.
Businesscoach NL is sparringpartner van het MKB. Met onze businesscoaches helpen we MKB ondernemers om versneld te groeien met hun bedrijf met behoud van hoofdruimte en balans.
Onwijs gaaf dat ik samen met Henk van Driel dit nieuwe avontuur aan mag gaan. Henk is al jaren een belangrijke spil in mijn raad van advies en een vertrouwenspersoon in m’n business. Henk zal de rol vervullen van financieel directeur, ik ben zelf nu nog algemeen directeur. Binnen een jaar verplaats ik naar de functie van commercieel directeur en nemen we een algemeen directeur aan.
We zijn klaar om Nederland te veroveren en het MKB verder te helpen!
Bart van den Belt
‘Een bedrijf kan nooit verder groeien dan dat de ondernemer is gegroeid,’ stelt commercieel directeur Bart van den Belt resoluut. De serie-ondernemer kan het weten. Na 17 jaar ondernemen staat de teller nu op vier goedlopende bedrijven in verschillende fases, schreef hij een zestal boeken en trainde hij duizenden ondernemers op ondernemerschap. Uit frustratie over het overvolle coaching landschap voor ondernemers richtte hij Businesscoach NL op. ‘MKB-ers willen met een gelijkgestemde businesscoach aan tafel zitten. Iemand die de klappen van zweep kent maar ook weet hoe je systematisch groei kan realiseren.’
Bart is iemand van flink gas geven, stilstaan en weer door. ‘Van dat even stilstaan komt overigens altijd weer een nieuw project, maar dat is wie ik ben, een bouwer.’ Daarom herkent hij bij andere ondernemers ook het punt waarop ze geconfronteerd moeten worden om verder te kunnen groeien. ‘MKB-ers zijn begonnen omdat ze ergens super goed in zijn. Dan gaan ze bouwen en bouwen en na en tijdje kijken ze beduusd om zich heen en vragen zich af waar ze zijn. In veel gevallen kan het bedrijf niet draaien zonder hen. De vraag die ik dan altijd stel is: “Hoe ziet je bedrijf eruit als jij er een paar maanden uit zou stappen en dan terug zou komen?”. In veel gevallen bestaat het bedrijf dan niet meer. Onze businesscoaches helpen deze ondernemer dan door hen een spiegel voor te houden en vervolgens, door middel van het MKB Canvas, een concrete groeistrategie op te zetten.’
Waarde(n)vol ondernemen
‘Veel mensen verwarren zakelijk succes met persoonlijk geluk. Het gaat om voldoening. Natuurlijk wil je de omzet verhogen en winst optimaliseren, maar dat kan alleen als je ook waarde toevoegt.’ Het is een trendy begrip maar Bart omschrijft het wel zo, omdat het hier om gaat: duurzaam ondernemen. ‘Het gaat er aan het einde van de dag om dat je een verschil maakt voor je klanten en onderscheidend bent in je branche. Daarom staat leiderschap centraal in het MKB Canvas. “De kernwaarden van de organisatie bepalen het gedrag van de medewerkers. Als ondernemer heb je daarin een voorbeeldfunctie. Zorgen dat de juiste mensen de juiste dingen doen is daarbij een belangrijke sleutel. Als je blijft micro managen dan is er geen hoop voor groei.”’
Succes is voor de doeners
Het is eigenlijk heel simpel, stelt Bart. Als MKB-ondernemer moet je met twee dingen bezig zijn: het binnenhalen van nieuwe klanten aan de voorkant en het waarborgen van de kwaliteit aan de achterkant. ‘Succes is voor de doeners. Maar doeners moeten ook af en toe even stil staan en een spiegel voorgehouden krijgen.’ Als voorbeeld noemt hij topsporters en bekende ondernemers. ‘Iedere topper in zijn veld heeft een coach en zorgt voor de juiste mensen om zich heen. Zo kun je blijven groeien en voldoening uit je werk halen.’
Doe ik het goed?
Een traject bij Businesscoach NL start altijd met een MKB scan, bestaande uit 45 vragen. Dan weet de ondernemer direct waar hij of zij staat. Vervolgens werkt de businesscoach vanuit het MKB Canvas, samen met de ondernemer aan een groeistrategie. In veel gevallen start dat met een strategiesessie. Het kostte Bart ruim vijf jaar om het model zo eenvoudig te maken als het nu is. ‘Feitelijk is het 17 jaar ondernemerservaring, samengevat in een eenvoudig framework.’
Droom groot, start klein
Businesscoach NL is opgericht om het begrip businesscoach voor eens en voor altijd een betere naam te geven. Dat kan alleen slagen als iedereen in bedrijf belang heeft bij tevreden klanten. Daarom heeft hij in zijn organisatie een ‘culture of partnership’ gedefinieerd. Businesscoaches kunnen doorgroeien naar partner en senior partner. En dan delen ze ook substantieel mee in de winst. ‘Ik wil niet zo’n organisatie bouwen met allemaal haantjes. Het doel is dat we elkaar verder helpen om de klant succesvol te maken, daarom is voor mij de cultuur van partnerschap een voorwaarde.’ De tevredenheid van de klanten is de belangrijkste maatstaf om te peilen of Businesscoach NL succesvol is. ‘Daar praten we met elkaar over, dat is wat uiteindelijk telt. En het is de enige manier om binnen vijf jaar marktleider te zijn, want dat is ons doel.’ Ambitieus? Bart denkt van niet. ‘Het is eigenlijk heel eenvoudig: Droom groot, start klein.’
Bart van den Belt
‘Een bedrijf kan nooit verder groeien dan dat de ondernemer is gegroeid,’ stelt commercieel directeur Bart van den Belt resoluut. De serie-ondernemer kan het weten. Na 17 jaar ondernemen staat de teller nu op vier goedlopende bedrijven in verschillende fases, schreef hij een zestal boeken en trainde hij duizenden ondernemers op ondernemerschap. Uit frustratie over het overvolle coaching landschap voor ondernemers richtte hij Businesscoach NL op. ‘MKB-ers willen met een gelijkgestemde businesscoach aan tafel zitten. Iemand die de klappen van zweep kent maar ook weet hoe je systematisch groei kan realiseren.’
Bart is iemand van flink gas geven, stilstaan en weer door. ‘Van dat even stilstaan komt overigens altijd weer een nieuw project, maar dat is wie ik ben, een bouwer.’ Daarom herkent hij bij andere ondernemers ook het punt waarop ze geconfronteerd moeten worden om verder te kunnen groeien. ‘MKB-ers zijn begonnen omdat ze ergens super goed in zijn. Dan gaan ze bouwen en bouwen en na en tijdje kijken ze beduusd om zich heen en vragen zich af waar ze zijn. In veel gevallen kan het bedrijf niet draaien zonder hen. De vraag die ik dan altijd stel is: “Hoe ziet je bedrijf eruit als jij er een paar maanden uit zou stappen en dan terug zou komen?”. In veel gevallen bestaat het bedrijf dan niet meer. Onze businesscoaches helpen deze ondernemer dan door hen een spiegel voor te houden en vervolgens, door middel van het MKB Canvas, een concrete groeistrategie op te zetten.’
Waarde(n)vol ondernemen
‘Veel mensen verwarren zakelijk succes met persoonlijk geluk. Het gaat om voldoening. Natuurlijk wil je de omzet verhogen en winst optimaliseren, maar dat kan alleen als je ook waarde toevoegt.’ Het is een trendy begrip maar Bart omschrijft het wel zo, omdat het hier om gaat: duurzaam ondernemen. ‘Het gaat er aan het einde van de dag om dat je een verschil maakt voor je klanten en onderscheidend bent in je branche. Daarom staat leiderschap centraal in het MKB Canvas. “De kernwaarden van de organisatie bepalen het gedrag van de medewerkers. Als ondernemer heb je daarin een voorbeeldfunctie. Zorgen dat de juiste mensen de juiste dingen doen is daarbij een belangrijke sleutel. Als je blijft micro managen dan is er geen hoop voor groei.”’
Succes is voor de doeners
Het is eigenlijk heel simpel, stelt Bart. Als MKB-ondernemer moet je met twee dingen bezig zijn: het binnenhalen van nieuwe klanten aan de voorkant en het waarborgen van de kwaliteit aan de achterkant. ‘Succes is voor de doeners. Maar doeners moeten ook af en toe even stil staan en een spiegel voorgehouden krijgen.’ Als voorbeeld noemt hij topsporters en bekende ondernemers. ‘Iedere topper in zijn veld heeft een coach en zorgt voor de juiste mensen om zich heen. Zo kun je blijven groeien en voldoening uit je werk halen.’
Doe ik het goed?
Een traject bij Businesscoach NL start altijd met een MKB scan, bestaande uit 45 vragen. Dan weet de ondernemer direct waar hij of zij staat. Vervolgens werkt de businesscoach vanuit het MKB Canvas, samen met de ondernemer aan een groeistrategie. In veel gevallen start dat met een strategiesessie. Het kostte Bart ruim vijf jaar om het model zo eenvoudig te maken als het nu is. ‘Feitelijk is het 17 jaar ondernemerservaring, samengevat in een eenvoudig framework.’
Droom groot, start klein
Businesscoach NL is opgericht om het begrip businesscoach voor eens en voor altijd een betere naam te geven. Dat kan alleen slagen als iedereen in bedrijf belang heeft bij tevreden klanten. Daarom heeft hij in zijn organisatie een ‘culture of partnership’ gedefinieerd. Businesscoaches kunnen doorgroeien naar partner en senior partner. En dan delen ze ook substantieel mee in de winst. ‘Ik wil niet zo’n organisatie bouwen met allemaal haantjes. Het doel is dat we elkaar verder helpen om de klant succesvol te maken, daarom is voor mij de cultuur van partnerschap een voorwaarde.’ De tevredenheid van de klanten is de belangrijkste maatstaf om te peilen of Businesscoach NL succesvol is. ‘Daar praten we met elkaar over, dat is wat uiteindelijk telt. En het is de enige manier om binnen vijf jaar marktleider te zijn, want dat is ons doel.’ Ambitieus? Bart denkt van niet. ‘Het is eigenlijk heel eenvoudig: Droom groot, start klein.’
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!