Yeehaa! Suits 4 binnengekregen! Eindelijk…

Ik ben fan van Suits. Al sinds de eerste aflevering. Gisteren kwam ik thuis en mijn ogen begonnen te stralen toen (eindelijk) seizoen 4 in de bus lag. Al wekenlang zaten mijn vrouw Sanne en ik te wachten op de DVD van het nieuwe seizoen. Waarom eigenlijk?

1. Herkenbare karakters
De karakters in Suits zijn herkenbaar voor ons allemaal. Iedere kijker van Suits kan zich identificeren met een van de karakters. Bovendien…

2. Iedere karakter heeft fouten en worstelingen
Harvey doet heel stoer, maar is eigenlijk een lieverd. Mike werkt heel hard en heeft stomme fouten gemaakt die hem achtervolgen. Jessica is keihard maar dat moet ze ook zijn in haar positie. Donna heeft een zwak voor een onbereikbare man. Louis (you’ve been litt up!) is een beetje gek maar diep in z’n hart een fijne vent.
IN WELK karakter kan jij je herkennen?

3. Het verhaal is nooit af: er worden verwachtingen geschept
Aan het einde van iedere aflevering wil je weten wat er daarna gebeurt. Zo is het ook met goede marketing. Je vertelt niet alle informatie. Dat kan ook niet, want iedere aflevering (communicatieboodschap) heeft beperkte tijd.
HOE maak jij mensen nieuwsgierig naar de volgende stap?

4. Er gebeurt wat!
Actie in de taxi. Iedere aflevering zit je op het puntje van je stoel bij Mike, moet je toch even glimlachen bij Louis en kwijlen mannen (en vrouwen) bij Donna. (ik niet natuurlijk) De emotie wordt keer op keer getriggerd en je bent even uit je dagelijkse sleur.

Ik ben benieuwd… welke marketing-technieken of ondernemersmetaforen kun jij eruit halen?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *